Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Öppna PVP events
Föreslår härmed att vi bildar en "task force" för att dra ihop pvp event i Sverige.

Varannan eller var tredje vecka, någon vardag. (för att undvika krock mot andra gruppers events).

Addons till att börja med är TFAR + ACE3, inget mer.
Ungefär samma typ av mission som igår men vi kör bara en omgång. (eftersom vardag).

Målsättning, att bygga upp pvp kunnande i Sverige för att vinna mot finnarna.

Behöver hjälp med:
"After Action Review" system.. så vi blir bättre
Hålla ihop relationerna med andra grupper, så vi får med dessa på våra kvällar.



Första uppgiften är att vi bestämma frekvens och dag. Vi bör kolla så inte krockar med t ex SSG's träningar (tror torsdagar)

Några som är beredda att hjälpa till? Skulle vilja utse Bestefar till sammanhållande av detta (utan att han varit med på det) och utse mig själv till mission maker endast.
Redigerat av Granquist den 2016-03-01 13:31
Jag är gärna med i mån av tid. lite osäker på exakt hur mycket tid jag kan lägga framöver, men har gjort iaf liknande saker tidigare i Battlefield.
Super bra idé GranQ!
Jag tänker fortsätta med utbildningsmaterial/serier o.s.v. för att vidare utveckla våra kunskaper och arbetssätt.
Men om annan hjälp behövs hojta till!

EDIT: Jag hjälper gärna till med det vi diskuterade. Att bygga upp mer struktur kring nya spelare. Ett första förslag från mig kan vara att Anrop logan som vi har på TS endast kan ges av en admin. Man får den efter att ha deltagit på några OP.
AAR går nog att göra ett rätt enkelt men tillräckligt bra med Anrops kommande Arma Statistik data kombinerat med det AAR frontend jag skrev år tyska Gruppe Adler
Jag tycker det låter som en kanon ide att försöka bestämma frekvent joint pvp.
Nu är ju stock arma 3 lite bättre än tidigare men att t.ex. köra RHS hade varit nice också.

Hur som så låter det bra.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Hade också en idé att man kunde sätta upp några kontakt personer som alla nya ska kontakta när de kommer! De personerna ansvarar sedan för att den nya medlemmen har fungerande addons.

Jag tänkte också att det skulle kunna vara smart att göra en "Kontakt" sida på anrop. Där man t.ex. kan kontakta Bestefar och det står kort om Anrop på engelska.
Dahlgren, www.anrop.se/aar med OP's på höger sida, HTML5 eller liknande så inget behov av att logga in / installera program?
Här är ett första utkast. https://drive.goo...J_Ire1jtNo
Om man inte har godkända addons har vi redan gallring för, man kan inte joina missionet på servern Wink
känns lite overkill Lone, det där brukar lösa sig. Speciellt om vi börjar få fram stats på vilka medlemmar som finns, vilka OP de varit med på osv.
Ok, nytt utkast angående Joint OP Smile https://docs.goog...sp=sharing
Nr 2 löses automagiskt genom att man har Anrops squad.xml, man ska således inte ändra namnet för då pajar squad.xml. Oklart om man ska enforcea nr 5
Kan man få Anrops squad.xml att bli "permanent" när man är in game. Om man ser på tiinusens stream ser man inte våran anrop text.

EDIT: Nr 5/6 skrev jag för att jag vet att vi hade en kille i förgår på tvt som inte hade fungerande TFAR (han som sköt egna med ag90 på "Det fria kriget".
Redigerat av LoneWalker den 2016-03-01 15:12
Den syns i slots skärmen när man tagit en roll och i kartans spelarlista

squadParams (https://community.bistudio.com/wiki/s...quadParams) kan användas ingame för att visa squad info. Den skulle t.ex. ACE eller STHUD titta i för att visa squad medlemskap

Citera

LoneWalker skrev:
EDIT: Nr 5/6 skrev jag för att jag vet att vi hade en kille i förgår på tvt som inte hade fungerande TFAR (han som sköt egna med ag90 på "Det fria kriget".

Då säger man till admin att sparka ut personen Smile
Möjligen skulle man kunna göra en intern TFAR extension för Anrop som sparkar ut alla som inte har addonen korrekt uppsatt
Grin
EDIT: har nån kontaktat SSG om dessa planer?
Redigerat av LoneWalker den 2016-03-01 15:22
God dag, allihop! Jag blev hänvisad hit av Carlbark från SSG.

Detta var ett mycket bra initiativ!

Mitt namn är Patrik och jag driver tillsammans med vänner och bekanta en relativt nystartad Arma 3-grupp vi kallar "Swedish Warfare". Vår spelarbas består, i skrivande stund, av ca 35 medlemmar vars kunskap i och utanför spelet sträcker sig från nybörjare till mer erfarna spelare där vi alla känner varandra på ett eller annat sätt. Våra bakgrunder sträcker sig från allt mellan IT-tekniker till yrkessoldater där det senare är överrepresenterat.

I mån av tid spelar vi tillsammans på vår server så ofta som vi kan. Swedish Warfare strävar efter att spela realistiska men avslappnade spel inom spelets ramar och begränsningar och vi använder oss av vår samlade kunskap till att hjälpa alla att hamna på samma nivå dels för att ha så roligt som möjligt samt att tillsammans fungera effektivt tillsammans.

Anledningen till att jag skriver till Er är främst för att sträcka ut en vänlig hand, presentera oss men även delge Er av våra nuvarande mål.

Vi vill inom Swedish Warfare skapa en någorlunda fast intern struktur så att vi i en nära framtid kan ställa upp som en egen pluton, antingen självständig eller som en del i ett större drev, i framtida COOP eller PvP scenarion med Er och andra.

Till detta hör även en vilja att se Arma 3-scenen i Sverige växa och vi skall dra vårt strå i stacken för att se det hända, med det vill jag berömma era prestationer i det ämnet! (Uppmärksamhet på Fz.se m.m.)

Tveka inte att kontakta mig/oss på eller besök vår hemsida www.swedishwarfar... för mer info, jag kommer även att hålla koll i denna tråd och följa detta initiativ med intresse.


Med vänliga hälsningar från oss i Swedish Warfare.
Gört' eller görn't
Trevligt att träffas och att du vissar intresse Patrik.

Granq, har du tänkt dig använda ACE3 som det är eller modifierad? personligen tycker jag bättre om PVP med vanilla medical och utan hearing.

Skulle kunna uppdatera Lobsterdog pvp ace om du vill.
Kul att du/ni hittat hit Patrik! Vore jättekul om ni deltog i våra operationer så vi kan utvidga antalet spelare. Tror de flesta uppdragsskapare är fine med att ordna en egen grupp för er om så önskas alt. att ni fyller ut våra grupper. Vad som känns bäst för er Smile