Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Ny på forumet
Hejsan. Helt ny här, har bara spelat lite singel och inget multi. Sitter och väntar på nedladdning av addons.
Lite om mig, är en kille på 38 år och bor utanför Växjö Småland. Har inte spelat arma innan, Bara spel
som bf m.m. Så jag hoppas att det här ska bli en intressant upplevelse att spela med svenska spelare.

Med vänlig hälsning Mattias
Välkommen Mattias! Vi ses snart på ett OP nära dig! Wink
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Välkommen Mattias, ser fram emot att kriga med dig.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Hej igen. Jag kan nog inte vara med på uppdraget ikväll.
Fick problem med mitt internet, så nedladdningen av addons
slutade i natt. Har påbörjat nedladdning igen, men jag har 15.52 gb
kvar att få ner. Med nuvarande nedladdnings hastighet tar det lite över 5 h.
@Mad Max: Läs tråden som länkas i "Vill du spela med oss" Det är inga 16GB du behöver ladda hem tills kväll

Citera

Mad Max skrev:

Hej igen. Jag kan nog inte vara med på uppdraget ikväll.
Fick problem med mitt internet, så nedladdningen av addons
slutade i natt. Har påbörjat nedladdning igen, men jag har 15.52 gb
kvar att få ner. Med nuvarande nedladdnings hastighet tar det lite över 5 h.


De moddar som du behöver för att vara med på PVP ikväll är absolut inte så stora. Du behöver inte ha alla moddar som ligger i repositoriet utan bara de som ska användas på själva operationen.

@AFI - 25 MB
@AFI_ace3 - 170 MB
@cba_a3 - 1,4 MB
@Melb - 62,9 MB
@RHS_AFRF3 - 2,5 GB
@RHS_USF3 - 2,5 GB
@Task_force_radio - 155 MB

Så totalt lite drygt 5 gigabyte moddar, varav du kanske redan laddat ner en del.
Jäkla lustigt, startade om arma3sync och nu var det bara några hundra mb att ta ner. Det är ju bara hoppas att det funkar då. Smile
tro du försökte tanka ner alla addons, hur du annars kommer upp 16GB vet jag itne
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Tror det var något med terrains eller något liknande som var stor
ca 10 gb om jag inte såg fel.
ja den är stor men du behöver inte den ikväll (men ladda ner den inför framtiden)
Okej.
Så då var första spelet genomför och det gick inte bra.
Jag fick ett meddelande att min radio inte funkar och något med en karta. Jag kan inte se spelarnas namn så jag såg inte om jag var i rätt grupp. och jag kunde inte höra något som sas ingame. Sedan var det klagomål på min mic, vet inte vad det är för fel. Jag sa inget under uppdragen så det är lite konstigt. Någon som har några tips hur jag ska göra för att inte fucka upp det till nästa gång?
Kanske kan hjälpa! Smile https://www.youtu...0eW-TvADmw
Hojta till sedan så kan vi kolla så allt fungerar.

Citera

Mad Max skrev:

Så då var första spelet genomför och det gick inte bra.
Jag fick ett meddelande att min radio inte funkar och något med en karta. Jag kan inte se spelarnas namn så jag såg inte om jag var i rätt grupp. och jag kunde inte höra något som sas ingame. Sedan var det klagomål på min mic, vet inte vad det är för fel. Jag sa inget under uppdragen så det är lite konstigt. Någon som har några tips hur jag ska göra för att inte fucka upp det till nästa gång?


Misstänker att du inte hade Task Force Radio-pluginet installerat i Teamspeak. Man måste dels lägga in själva modden i Arma-katalogen och köra igång Arma med den aktiverad (genom Armasync), dels installera ett plugin för den i Teamspeak (pluginet följer med i modden men måste installeras separat).

Anledningen till att jag misstänker det är att jag hade samma problem förra PVPn, då jag hade fel version av pluginet. Problemet är att man inte ser något felmeddelande så fort man joinar servern, utan först när briefing är klart och mission laddats in och startats, så då hinner man kanske inte ens fixa det. Väldigt frustrerande!

Vad gäller mikrofonen: har du voice activation eller push to talk? Kör alltid push to talk, dvs att du måste trycka på en knapp för att sända, voice activation är jobbigt för de andra i kanalen om du har känslig mikrofon som plockar upp varenda ljud i rummet. Grundinställningen i Teamspeak är av någon anledning voice activation (om jag inte minns fel) så om du inte medvetet ändrat till push to talk så var det säkert det.
Ytterligare ett tips: använd en mod som heter @st_hud som ger en massa förbättringar av UI. Du ser t ex namnet på alla gruppmedlemmar samt en "radar" som visar var dina gruppkamrater finns så länge de är inom en viss radie ifrån dig (25m? 50m?). Utan den blir det jättesvårt att hålla koll på var resten av gruppen är.

Demonstration:

Tack för hjälpen. Har nu förhoppningsvis fixat till radion med ts.
Nu ska jag bara ladda ner alla addons, och hoppas att det går bättre nästa gång.
Redigerat av Mad Max den 2016-03-06 23:09
Shit happens max, jag hade samma fel första gången jag lirade också. Det löser sig alltid, finns gott om folk som vill hjälpa till Smile
Redigerat av Soodis den 2016-03-06 23:48
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Grin

Citera

Alekanderu skrev:

Ytterligare ett tips: använd en mod som heter @st_hud som ger en massa förbättringar av UI. Du ser t ex namnet på alla gruppmedlemmar samt en "radar" som visar var dina gruppkamrater finns så länge de är inom en viss radie ifrån dig (25m? 50m?). Utan den blir det jättesvårt att hålla koll på var resten av gruppen är.

Demonstration:





Det där är ju fan fusk, jag har aldrig använd något sådant! Grin
medger dock att jag måste köra den i fortsättningen......
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Underlättar så att man inte får 6st 40mm-granater i fejset som slår ut HELA gruppen, eftersom man ser hur klumpad gruppen är. Wink