Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
En varm dag Kampanj
Då var det dags för mitt andra uppdrag.
Redigerat av Stefan den 2016-03-22 20:04
Verkar skojj! Kan tyvärr inte vara med å lira mitt i veckan :/ får kolla på stream eller dylikt istället Grin
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Är tvungen att flytta fram till den 20 pga. jobbet. Sorry boys
yo, läste precis "Suger lake" tror det ska vara Sugar lake Smile skrev för övrigt upp mig nu när det var på en söndag Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Soodis du får en 203 om du blir PlutC.Wink
Ska jag vara plutchef!? haha det har ju gått såååå bra dom senaste gångerna xD (men jag ska tänka på't)
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Gillade denna karta, förutom att det var stängsel överallt som man inte kom igenom. Lite kul med en map där det är så mycket vatten.
En grej som jag kom att tänka på när jag speccade stormningen av fiendebasen i slutet: AIn vill väldigt gärna lägga sig ned så fort den hamnar i combat mode, det leder till att strid i bebyggelse blir lite konstig eftersom alla ais ligger stilla bakom väggar eller låga murar och väntar på att någon ska komma inom synhåll. Tror det kan vara värt att lägga in så att AIs som placeras inuti hus måste stå upp hela tiden så att de faktiskt ser och skjuter genom dörrar, fönster osv. Borde vara typ 'x setUnitPos "UP"' i initfältet.
Går att tvinga mha @edenenhanced. Behövs inte init-bös.
Jag försökte få dem att stå eller stå i knästående men när jag skapade ett MP så försvann det. Försöker felsöka detta.
Hade du ASR_ai på servern? Kan vara så att den overridar det du sätter initialt.
Nä det hade jag inte. Tror jag hittade felet
Tomten levererar som vanligt.

https://www.youtu...dsHlWbqF5k