Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Intressekoll
Jag har en ide på ett OP som jag tror kan vara kul. Har ni någon gång undrat hur det skulle kännas att vara på FEL sida i ett krig. Min idé är att vi testar detta. Vi kommer köra som typ Takistan eller RACS eller CDF och vårat mål är att bedriva fördröjnings strid mot en invaderade styrka. Anfallaren ska vara helt överlägsen, typ vanilla NATO, RHS (USA eller Ryssland) eller CSAT. Målet med OP:et är att vi ska hålla fienden borta från huvudstaden så länge som möjligt trots att vi är i svårt underläge. Klarar vi att hålla linjen i 90 minuter så har vi vunnit.

Tror ni att vi kan få ihop 20 pers till detta?
Och vilka Factions/Map ska vi spela på?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Nu har ca 33 pers sett på denna tråden och ingen verkar ha någon åsikt. Kom igen nu, ge ett svar. Suger eller Duger?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
blir säkert bra, factions/maps bryr jag mig inte så mycket om,
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
90 minuter känns som omöjligt om man inte ens har teknologisk fördel, men kanske funkar om man lägger in respawn. Inte omedelbar sådan men wave respawn typ var 5:e minut och så ett visst antal tickets.
90 minuter kan ju innebära..

20 min upprätta försvar.
15 min försvar mot fiendens förtrupp
20 min omgruppera för nytt försvar.
20 min försvar mot huvudstyrkan.
15 min slå mot fi eller fly beroende på utkomsten
Det var typ så som jag tänkte GranQ. Fienden ska typ anfalla längst en viss väg och vårat jobb blir att sätta upp försvar/bakhåll och sedan dra oss ur till nästa försvasplats osv, osv. Faller vårat sista försvar innan 90 min är slut så har vi förlorat.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Du menar typ som Amob fast annan faction då helt enkelt? Pfft

Kan säkert vara kul, se till att inte ha vanlig respawn utan typ waves eller något så blir det mer intressant Smile