Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Kommande Operationer av mig
Detta är de OP:s som jag planerar att genomföra under den kommande tiden.
Listan är ej skriven i sten och kan ändras.

1. OP Patriot Fall

Efter att CIA avslöjat ryska planer på att invadera och okupera Baltikum, så har Sveriges Regering gett USA tillstånd att gruppera Patriot robotar på Rosö. NATO tror att detta räcker för att få ryssarna att ställa in sina planer för Baltikum. De har fel.
Vi kommer spela som ett Spetsnaz Team som har i uppgift att infiltera Rosö och sätta Robotarna ur spel.
15 spelare

2. OP Pirate Hunt

Pirater från Tanoa har skapat problem på sistone när de har kapat ett antal fartyg och krävt lösen i miljonklassen. En Svensk kustjägarstyrka får jobbet att hitta piraterna och sätta P för deras skräckvälde i vattnet utanför Tanoa.
25 spelare

3. OP Örnens Natt

Terrorister i Takistan har tagit över en av landets flygbaser och har nu börjat använda MIG-21Shockrna som de tagit över för att bomba sina motståndare.
Svenska fallskärmsjägare och JAS plan får jobbet att skjuta ner MIG planen och återta flygfältet.
21 spelare
Redigerat av Nikke den 2016-09-20 18:03
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Bra initiativ, bra att veta för oss andra som gör missions också.

Själv har jag också lite grejer planerade, dock är vissa mer sannolika och andra mer på "vore coolt"-nivå.


Garanterat:

* Del 3 av Ur elden i askan. Så länge del 2 går av stapeln som planerat så blir det garanterat en del 3. Kommer innebära flykt fråm hotellet, korsande av floden samt intagande av utpost. Oktober.


Troligt:

* Uppföljare till Pmob. Denna gång ett anfallsscenario där infanteribrigad typ IB77 med understöd av Ikv 91 gör motanfall mot förskansade sovjetiska luftlandsatta förband. Lite bättre utrustning än cykelskytte: Tgb 13/20 istället för cykel, Ak4 till alla, pvpjtgb osv. 20-30 pers (2-3 skyttegrupper, 1 pvpjtgb, 1 Ikv 91). Motstånd är infanteri med enstaka lättare pansarfordon. Oktober eller november.

* Joint op med andra communities. Vanilla på Tanoa (dock med ace + tfar). Csat (kineser) gör luftburet anfall mot flygfält, anfaller sedan industrihamn. Ca 50 pers uppdelade i 3 st troppar/halvplutoner. Nån gång under hösten.


Möjligt / vore coolt:

* cold war gone hot - VDV-pluton luftlandsätts (fallskärm), tar viktigt objekt och håller ställningarna tills förstärkningar anländer. Fienden troligen britter och/eller amerikaner. 20-30 pers.

* Vietcong anfaller befäst utpost med amerikanskt SF-förband. Ett horde mission där spelarna är horden som anfaller och AIn försvarare. Bygger på tidsbaserad wave respawn i någon form. 20+

* Pansar-op som är spinoff/uppföljare på Pmob. Centurion vs T-55. Troligen ca 3 strv och eventuellt 1-2 pansarskyttegrupper. 10-30 pers.
Redigerat av Alekanderu den 2016-09-20 16:36
Jaaa jag också!

Så gott som färdiga:
* Våldsam Landstigning - amfibieskytte-OP med strutsbåt på Sturkö. 28+
* Retry på Night Letter - Delta GAF i Fallujah. Pluton-nånting-många

Idéer:
* Luftlandsättning på Celle med eller utan piloter för inflygning. Pluton+, potentiellt joint
* Motdrag på luftlandsättningen, amrisar eller britter eller tyskar. Pluton+, potentiellt joint
* KJ + undKomp på kustkarta, splittat så KJ gör sin grej och undKomp gör sin, sen Grande finale med samkör. Pluton+