Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Battlefield 4
Vad är era tankar kring det som hittills har kommit ut? Just nu känner jag att jag kommer hålla mig till ArmA3 till hundra procent, och det efter över 200H på BF3 MP. Känns som de slänger otroligt mycket resurser på singleplayer :/

Hade varit mer nice med en bättre MP, möjlighet och modda samt ett riktigt nice co-op läge istället (Fattar inte varför det finns så få bra co-op spel)


Ja, hej hej!
Enligt trailer så känns det nu som en expansion till BF3. Tycker inte Battlefield ska gå samma väg som COD med årliga releaser. Jag går också all in på Arma för det är ett bättre roligare mer realistisk spel. Men jag tror EA är ute för att ersätta COD och därför gör dem det mer tempo som cod. Tycker inte de ska göra det. Jag tycker de ska gå mer åt det realistiska hållet och kanske hjälpa till att göra t.ex. ett project reality till BF3 istället. Men jag ska inte ljuga. Det ser ut att bli ett jävligt snyggt spel Smile Men jag håller med att multiplayern saknar känsla och jag skulle väldigt också gärna se att de utvecklar mer Co-op. Co-op:en i BF3 var OK men inte alls lika roligt som singelplayern. Det saknade också känsla och man "bondade" inte med karaktärerna som man gjorde i singelplayern.
Redigerat av Topex den 2013-03-30 15:32
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Jag kan tycka att "känslan" i BF3 var enorm i början. Jäkla vad rök det var, flygande raketer, explosioner, kaos.. älskade det. Men sen tog det inte lång tid tills haxxorz kom igång ala cod-gamers. Istället för känsla så fick man personer som hoppade undan kulor, kastade sig i skydd och hoppade vidare igen. Snipe no scope Smile

Att köra genom Singleplayer var skoj, en engångs resa av häftiga pang upplevelser.

Och att dom pumpar ut titlar, har ju knappt fått fram alla achivs och vapen än i BF3 hehe.. så förstår varför dom säljer "vill du ha premium allt ingår paket" Wink Allt skall ut så fort numera.. money money moneyyyy
Redigerat av SkaGGet den 2013-03-30 15:44

Citera

Topex skrev:Tycker inte Battlefield ska gå samma väg som COD med årliga releaser.


Det många glömmer, inkl. mig själv är att BF släpps i princip varannat år:
(Fulldängare i bold)

Codename Eagle 1999
Battlefield 1942 2002

Battlefield 1942: The Road to Rome 2003
Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII 2003
Battlefield Vietnam 2004
Battlefield 2 2005

Battlefield 2: Special Forces 2005
Battlefield 2: Euro Force 2006
Battlefield 2: Armored Fury 2006
Battlefield 2142 2006
Battlefield 2142: Northern Strike
Battlefield Heroes 2009
Battlefield: Bad Company 2 2010
Battlefield: Bad Company 2: Vietnam 2010
Battlefield Play4Free 2011
Battlefield 3 2011
Battlefield 3: Back to Karkand 2011
Battlefield 3: Close Quarters 2012
Battlefield 3: Armored Kill 2012
Battlefield 3: Aftermath 2012
Battlefield 3: End Game 2013
Battlefield 4 Okänt Okänt

1999, 2002 (3 år), 2004 (2år), 2006 (2år), 2009 (3år), 2010 (1år), 2011 (1år), 2011(0år,) 2014(?)
(om man räknar med Heroes och 4Free som är typ fulldängare)
Ja, hej hej!
Det jag spelade utav de var väl :

Battlefield 1942 2002
Battlefield 2 2005
Battlefield 3 2011

Så för mig var det en rätt bra mellanrum mellan titlarna 1942, 2an och nu 3an..

Men helt sant, inget jag tänkte på alls att det släpps massa dlc här å där samt andra titlar i samma spelmotor-anda. Som Vietnamn osv.. Men jag spelade mest just de tre titlarna, resten mest gled förbi lite gäspandes..
Battlefield: Bad Company 2 är väl ett spel som ligger mest på steam och inget händer hehe.. men vill spela mera.

Citera

SkaGGet skrev:
Det jag spelade utav de var väl :

Battlefield 1942 2002
Battlefield 2 2005
Battlefield 3 2011

Så för mig var det en rätt bra mellanrum mellan titlarna 1942, 2an och nu 3an..

Men helt sant, inget jag tänkte på alls att det släpps massa dlc här å där samt andra titlar i samma spelmotor-anda. Som Vietnamn osv.. Men jag spelade mest just de tre titlarna, resten mest gled förbi lite gäspandes..
Battlefield: Bad Company 2 är väl ett spel som ligger mest på steam och inget händer hehe.. men vill spela mera.


Battlefield: Vietnam är nog det jag lade ned mest tid på, 2142 testade jag aldrig. BBC2: Vietnam var iofs nice, men hade så dåligt nät då, så kunde aldrig spela ordenltigt Pfft

Tycker iaf att DICE borde hålla sig primärt till multiplayer, mycket för att jag är en konservativ jävel
Ja, hej hej!
Inte för att Bohemia är speciellt mycket bättre Wink

Operation Flashpoint: Cold War Crisis - 2001
Operation Flashpoint: Red Hammer Gold Upgrade - 2001 - Codemasters produkt, liten koppling till Bohemia
Operation Flashpoint: Gold Edition - 2001 -Operation Flashpoint: CWC inklusive Red Hammer
Operation Flashpoint: Resistance - 2002
Operation Flashpoint: Game of the Year Edition - 2003
Operation Flashpoint: Elite - 2005
ArmA: Armed Assault - 2006 (2007 i USA)
ArmA: Queen's Gambit - 2007
ArmA 2 - 2009
ArmA 2: Operation Arrowhead - 2010
ArmA 2: British Armed Forces - 2010
ArmA 2: Private Military Company - 2010
ArmA 2: Reinforcements - 2011
ArmA 2: Free - 2011
ArmA: Cold War Assault - 2011 - Re-release på OFP1 inkl Resistance
ArmA 2: Firing Range - 2012
Arma 2: Army of the Czech Republic - 2012
ARMA 3 - 2013?

Utöver ovanstående finns även Operation Flashpoint 2: Dragon Rising och Operation Flashpoint 2: Red River men de har ingen koppling alls till Bohemia. Sen finns såklart även VBS1 och VBS2 med alla dess moduler men känns lite överdrivet att räkna alla de då de knappas kan anses riktade mot privatpersoner Smile
Redigerat av Dahlgren den 2013-03-30 17:09
så länge de kör med origin kommer det inte in på burken, får ju tom steam att framstå som smidigt...

köpte 3:an lirade nån dag, stod inte ut med origin och avinstallerade. bf2bc och bf2bc:v var helt ok, men gillade 1942 mest

Citera

ZiP skrev:
...


En Gamers minne är bra men kort Wink
"Folk" har fått för sig att CoD satt någon form av standard, men verkar ju nästan vara praxis sen långt tillbaka.
Ja, hej hej!
Battlefield 2 var min älskling Smile det var det första riktiga spelet jag nötade sönder med mina klasskompisar. BC2 och BC2-V var båda också väldigt roliga Smile Men jag gillar verkligen singelplayern i BF3. jag tycker dem borde behålla det men kanske satsa mer på co-op och multi som sagt.
Redigerat av Topex den 2013-03-30 17:27
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Nötte sönder BF1942, BFVietnam och BF2, men när 3'an kom så hade dom förstört allting som gjorde tvåan bra, och framhävt det som gjorde tvåan dåligt. Inte min grej.
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride

Citera

figgehn skrev:

Det många glömmer, inkl. mig själv är att BF släpps i princip varannat år:
(Fulldängare i bold)

Codename Eagle 1999

Det var väll inget BF-spel? Körde bara demot när jag var liten, så jag minns inte så mycket. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag minns att jag som mindre blev helt fast i Bf 1942, som jag sedan fick game of the year edition med. Och jag minns hur lycklig jag var. Och jag minns när jag skulle skapa en egen bana med map editorn men det kom inte så långt. Sen fick jag äntligen bf2... 2142...
Lirade en hel del av 2142, fick röra mig i 10 dagar för att jag skulle få det spelet... Fick det efter 7 tror jag. Men sedan köpte jag nog bad company på Game och jag minns att de sa att 2an snart skulle komma ut och att jag kanske skulle vänta. Det gjorde ja g inte, och jag blev fast i bad company. Sedan la jag aaallla pengar jag hade på bc2 som jag också blev heelt fast i. Jag har aldrig fått samma känsla i bf3 som i bad company serien.
"No one leaves behind"
Det är typ en kort verision av hur jag har spelat bf.
"No one leaves behind"
min tanke är att det såg ut som på filmen att man skall kunna byta mellan två sikten på samma sikte (typ, kolla igenom järnsiktet som sitter på holosiktet), det tycker jag är väldigt kul att de kommer nu efter att A3 introducerade det, för det fanns inte i de tiggare spelen va? Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag minns fortfarande när jag och några vänner lanade på battlefield 1942, det var goda tider. Smile

Bf spel som jag har kört.
Bf 1942, secret weapons of world war 2.
BF vietnam
bc2
BF 3
(testade bf 2, bf2142 men köpte dom aldrig)

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

figgehn skrev:

Det många glömmer, inkl. mig själv är att BF släpps i princip varannat år:
(Fulldängare i bold)

Codename Eagle 1999

Det var väll inget BF-spel? Körde bara demot när jag var liten, så jag minns inte så mycket. Smile


Ja och nej. Studion som gjorde CE köptes upp av DICE och DICE införlivade personalen och tekniken i sitt eget företag för att kunna göra BF1942, så är väl en teknisk prequel typ Grin
Ja, hej hej!
okej, det visste jag inte! Smile alltid dock trott att det var DICE som utvecklade CE. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!