Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Intresse koll OP Dark Angel
Operation Dark Angel

Bakgrund: Efter månader av politiskt dödläge mellan Ryssland och Sverige angående Sveriges beslut att ge asyl till en känd Putin kritiker har Kreml beslutat att lära Sverge en läxa. Marinbasen i Karlskrona ska bombas av ryska flygvapnet. Svenskarna har dock insett faran och de har mobiliserat förband för att försvara Karlskrona och andra militära installationer. På Sturkö utanför Marinbasen har svenskarna placerat ut luftvärn för att skydda basen och detta är nu målet för Spetznas.
Kort sagt, slå ut luftvärnet för att möjliggöra bombning av Karlskrona.

Mål: Slå ut svenska luftvärnet på Sturkö.
Tid för operation: 26 juni 2009
Deltagande förband: Spetznas
Beräknade fiende förband: luftvärn från LV6, mekaniserad försvarsstyrka från P7, Lokala hemvärns förband.

och ifall någon undrar över våra ROE, glöm dem. vi är ryssar och bryr oss inte om sådant nonsens. Allt som talar svenska är en legitim måltavla.

Vill någon spela ett OP med detta upplägget. Vi spelar alltså som Spetznas mot svenska styrkor i ett försök att slå ut luftvärn.
Klart intresserad. Men helst skulle man velat suttit och skuta ryssar Smile
Byt sida på spelarna så låter det toppen! Grin
Är du en Rysk sleeper agent... Eller...?
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Ojoj, verkar som att jag är den enda som vill spela badboy ibland.
Till skillnad från er så välkomnar jag våran nye härskare Putin.
BLÄ!
Badguy är kul.. Men Ryssar är bara för onda. Wink
+1 Tomten!
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
i want to
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Låter kul!
" Train as you fight "
rlv.zcache.com/russian_this_man_is_your_friend_poster-re0222f959b7644cdbd34a5da4a933bcb_azxjr_8byvr_512.jpg
Ok, jag fattar. folk gillar inte att spela som ryssar. OP Dark Angel är härmed död.
Va? Tråkigt att höra. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Tänk om spetsnaz har fått på sig M90 och smyger runt med svensk utrustning för maximal förvirring?! Shock

Landsförrädaren ska likvideras, att han gömmer sig i ett neutralt land är ett mindre problem!
Äh, som jag sa i föregående tråd, så sa jag att jag inte först ville skriva mig intresserad eftersom jag förmodligen inte kommer kunna spela ändå. Men nu skiter jag i logiken, jag vill spela om jag så skall ha min son i knät hela natten! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

ZiP skrev:

Tänk om spetsnaz har fått på sig M90 och smyger runt med svensk utrustning för maximal förvirring?! Shock
!


Är ej rysk armé, är proryska trupper Wink
Ja, hej hej!
Tror snarare det är förbjudet att klä på sig fiendens uniformer enligt Genèvekonventionerna Smile

Citera

ZiP skrev:

Tror snarare det är förbjudet att klä på sig fiendens uniformer enligt Genèvekonventionerna Smile



Såg dokumentär om Irak-kriget 2003 om just det, då Iraks generaler beordrade att ta bort uniformer på vissa förband för att enklare kunna bekämpa FI.
Inge som följer den där konventionen ändå... ( följs endast publikt, ej där det faktiskt händer Pfft)
Ja, hej hej!

Citera

ZiP skrev:

Tror snarare det är förbjudet att klä på sig fiendens uniformer enligt Genèvekonventionerna Smile


Glöm inte

Citera

och ifall någon undrar över våra ROE, glöm dem. vi är ryssar och bryr oss inte om sådant nonsens. Allt som talar svenska är en legitim måltavla.
Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Alla rysktalande M90 soldater är då alltså friendlies medan alla som svarar enligt följande ska nedkämpas?

Citera

---- Lösen!
---- Päronsoda!
---- äh, larva dig inte nu!
---- Paltbröd!
---- med fläsk, passera!