Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Att SFP:a eller inte SFP:a
Varför man inte har så mycket SFP?

Jätteenkelt.
SFP har inte alla de sakerna som man vill använda t.e.x:
1. Moderna ryssar
2. Flygplan
3. hkp16 som fungerar på dedikerad** server med ffv och "Fast Rope" support.

Massis prylar var helt enkelt det modpack som var minst GB att ladda ner för att få ovanstående saker.


** = Vid förra Krösamos så blev jag tillsagd att inte använda SFPs hkp16 då den exploderad och hade sig på dedikerad server (därför använde jag suddens.) Har inte sett att det är fixat.
Jag tror Hkp16 ska fungera bra nu men den har inte FFV eller Fast Rope mig veterligen. Att använda fler addons än SFP känns ju rätt uppenbart för mig i alla fall Smile

Personligen ser jag hellre RHS än Massi, dels för att jag tycker RHS har högre kvalitet och dels för att Massi har haft en del jävligt störande buggar i senaste releaserna. Storleksmässigt är dessutom RHS knappt större eller t.o.m. mindre beroende på hur mycket av Massis pack man kör med.
Det är 520MB mindre att ladda ner om man kör så som det är upplagt nu för Krösamos. Och då funkar inte AGMs Fast Rope med RHS helikoptrar vad jag har sett på forumet.

Kvaliten kan jag inte kommentera, har spelat för lite med dem.
Om jag ska vara helt ärlig, Så jävla jobbigt att mecka med moddarna är det inte. Kan vara för jag kommer från bakgrunden med att göra spel själv. och om någon vet hur det är att göra ett spel från grunden utan TOOLS till att ha TOOLS så är det här absolut inga problem.
till det här hör att folk faktiskt lägger upp direkt länkar till vart man tankar hem skiten, dessutom så finns playwith six om man är lite kass på moddandet.
Jag använder inte playwith six pga att jag är rebel. Men annars är ju allt så simpelt som möjligt.

I värsta fall så är det väl inte jätte svårt att göra en supermega download som har precis allt vi vill ha med en egen installer. och då är det bara den man får använda för att göra missions. ( dock ska den inkludera allt vi kan tänkas vilja ha! så som fast roping, bungejumping, älgjakt, strippor och annat spännande som ryssarna tvingar oss till )
vi slutar sfp helt tycker jag. Om vi inte spelar med SFP så märker vi inte av saker som inte funkar och då slipper vi göra patcher.

Kan lika väl köra RHS fullt ut.
Everyone wins.
Nain! det tycker jag låter dåligt Pfft SFP har ju gjort mig och mina vänner otroligt glada över Arma 3. Jag har sagt det innan och kan säga det igen, jag hjälper gärna till om vi kan göra det lättare för folk.
Jag håller helt med Tordin. SFP har ett extremt stort Potential och har rättså många som gillar det utanför Anrop. lägg för i helvete inte ner det blir min slutliga mening
katte kabuto no o o shimeyo
tror (läs hoppas) att GranQ inte var helt seriös och var lite ironisk ^^
Tillägg: SLUTA INTE MED SFP!! jag gillar det :C :Slut tillägg
Redigerat av matheez den 2015-01-28 13:21
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Men kan förstå Granq i att om man lägger ner så mycket tid i något och det är inte alla grupper som har sådan tur som får folk som kan och vill modellera och göra mods. Ta vara på det då Smile
Får jag skriva det här?
Anrop och SFP är ju inte samma sak.. många anropare som inte ens spelar arma3. Många som spelar med SFP och inte är anropare, tom en del som jobbar med SFP.

Vet inte riktigt vad nibbles ville ha sagt med sitt inlägg annat än att han tycker SFP har för lite content. Fair enough.. jag tycker bara det allmänt är för mycket olika cocktail moddar. RHS har 99% av allt vi behöver för OPFOR ändå har varje OP olika opfor.. ibland är det nato weapons, ibland RHS osv.

Oftast är det också så att jag aldrig märker av dessa addons.. jag menar om man tankar ned stridsvagnar, flygplan, helikoptrar, soldater och allt som användes var en Ak 47.. då kanske det är bättre att skippa den där Ak 47:an för den tillför inget speciellt.

Upplever som folk lägger mer tid på sätta ihop addons än att göra missions, för oftast när kommer in så är missionet ändå inte gjort utan skall göras on the fly med zeus..

I slutändan gör ju dock nibbles, och alla andra, inklusive jag de OP vi vill göra.. vi har aldrig och lär aldrig göra en @anrop standard som alla skall ha och använda. Är väl det som gör att Anrop funkat sen 2006. vi spelar det vi tycker är kul och när vi inte tycker det är kul så skiter vi det. As simple as that.
Oj. Nu vart han ju konstruktiv också Wink

Jag skapade tråden för att jag tolkade raljerandet om mängden addons på klotterplanket som riktat mot mitt mission. Inte mer än så.

Hade jag vetat att SFP-hkp16 var ok samt att den hade haft FFV och Fast Rope så hade jag förmodligen bara kört med den ryska delen av RHS då det inte hade behövts mer.
Men eftersom att jag "var tvungen" att ha en hkp16 också så blev det massis prylar. Fortfarande mindre MB än om jag hade valt hela RHS.

Angående zeus/mcc så håller jag med, därför har jag försökt att göra missionet så att det fungerar utan. Dock så har även solen fläckar så därför har server admin möjlighet att köra zeus för att fixa saker som evt. inte fungerar.

Och JA. Jag gör det OP jag vill göra och därför finns inte stridsvagnar med Pfft
Jag kan väl säga såhär: Har man mer än 1-2 addons som inte tillhör standarden (mao SFP, ACRE mfl.) bör dessa läggas i en fin addon-pack.

Jag har inte ork eller lust att ladda hem east vs west och alla konstiga RHS-addons med 3 tillhörande patcher, som dessutom har en ljudpatch separat och fan och hans moster.

Förövrigt är det på tiden att någon slänger ihop ett stridsvagns-OP.
Som OP skapare tycker jag att SFP är ett jättebra addon som jag använder när jag behöver. Om jag behöver något mer till mina OP så fixar jag det med andra addons.

PS om någon ville ha stridsvagns OP så kommer ett OP med IKV 91 upp snart.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton

Citera

Tomten skrev:

Jag kan väl säga såhär: Har man mer än 1-2 addons som inte tillhör standarden (mao SFP, ACRE mfl.) bör dessa läggas i en fin addon-pack.

Jag har inte ork eller lust att ladda hem east vs west och alla konstiga RHS-addons med 3 tillhörande patcher, som dessutom har en ljudpatch separat och fan och hans moster.

Förövrigt är det på tiden att någon slänger ihop ett stridsvagns-OP.


Detta är nog första gången jag håller med tomten på något... Men allt utanför sfp acne och sådant bör finnas i ett op pack. Som skägget gjorde. Det gjorde så att alla hade samma patch på alla addons och mindre problem Smile
Får jag skriva det här?
Så här ser jag de.
Är de ett op jag vill delta i tar jag hem de addon op makaren tycker att hen behöver för att bygga uppdraget. Jag utgår från att de finns en tanke bakom de eller att något behövdes.

När jag bygger uppdrag själv brukar jag A bygga de runt något häftigt addon jag hittat och vill testa. B leta upp addons som jag behöver för att berätta historien. (i fall B brukar de vara meningslöst för ni skjuter ändå sönder allting ni ser).

Vill man ha samma addons varje vecka är nog inte Anrop ett ställe som passar. Kan inte komma ihåg många gånger vi har kört samma addons två helger i rad sen jag började spela här.
Ändå som vi alltid kommer tillbaka till är SFP.
Jag har inget problem med att ladda ner moddar, så länge modlistan ligger där den ska med tillhörande länkar, och är uppladdad i god tid så vi med pissigt internet hinner ladda ner de lite större grejerna. Smile

Att flytta runt några mappar tar inte lång tid och går väldigt sällan fel, och PWS finns ju alltid om man inte orkar. Jag ser mångfalden av moddar som något positivt, blir ju bara mer att leka med och uppleva för oss som spelar med dom.

Med det sagt så tycker jag om "standarden", det som alla skall hålla uppdaterat och redo att köra vid alla tillfällen, såsom SFP, ACRE, AiA, etc. Detta ger en bra grund att lägga till vad man nu än behöver utöver dessa moddar.
You are unique. Just like everyone else.
Tycker det är kul att vi köra annat än bara SFP. Förstår inte att vissa klagar på för många addons. De flesta har man ju redan och jag har i alla fall aldrig tyckt att det är jobbigt att ladda ner nya om det behövs.
Addon packs är alltid trevligt om det är många nya saker men är inget måste.

ps. Kan någon slänga ihop ett stridsvagns op så Tomten kan sluta tjata om det? Pfft
Seriöst...
Har inte heller problem med många moddar men fixa ett moddpack!
Får jag skriva det här?
Jag är för mkt nybörjare och för ointresserad av exakt modell på vapen mm för att bry mig så mkt om vilka addons som används. Men sfp känns som ett måste på våra hemvärns-op på Sturkö. Grin

Jag ser inget problem med många moddar och det fungerar bra med de länkar som finns till OPet. Smile

Det enda problem som jag upplever, och inte kan avhjälpas med modpack eller färre moddar, är de som inte laddat ner/uppdaterat i tid före ett OP. Jag rekommenderar att man kollar igenom att man har de moddar som behövs och att de är uppdaterade dagen före OPet börjar. Sedan kollar man igen en timme innan för ev nya uppdateringar.Cool

Att komma in på TS 10 min innan och fråga vilka moddar som behövs samt när de ev uppdaterades är jävligt dålig stil!Angry
En del av min irritation var (då?) senaste fredagsmyset så uppdaterades addonslista ca 5 minuter innan start, vilket jag tycker är helt vansinnigt då addona rörde sig om flera gig.
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!