Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Joint ops - Vad vill ni se för updrag?
Anropare och annat folk, se hit!

Jag har börjat filat på ett updrag för kommande joint ops och skulle hemskt gärna villja höra lite vad ni skulle vilja se mera utav?
Tanken är att updragen kommer vara gjorde för 60-70 personer.

Så låt tankarna flöda! Håll det dock seriöst så jag lätt kan gå igenom sakerna.
Har ni någon ball ide, eller story, dela med er! jag vill göra allt för att det här ska bli roligt.

Tack tack!

blabla
Redigerat av Tordin den 2015-08-10 12:20
Jag ser gärna att ACRE används. I övrigt gillar jag det mesta, skulle gärna brumma omkring i stridsvagn 122 eller annan stridsvagn. Gärna ett långsamt tempo och att delmålen utgör en helhet istället för att vara olika punkter som ligger här och var och egentligen inte påverkar varandra. Lite snabba tankar bara. Smile
JTAC + CAS om det är en större bana. Om något höjjer spelkänslan för trupper på marken så skulle jag säga att det är CAS, och om något gör CAS roligt för piloter så är det med hjälp av JTAC.

Flygplan möjlighet att ladda om borde ta en stund. Landa på flygfält, hitta en station att ladda om på, och sedan återvända.

Piloten får ej spontanattackera mål, utan måste följa JTAC. Undantagsvis ifall piloten, exempelvis, ser en stridsvagn som närmar sig ett gäng vänliga trupper och måste agera snabbt.

Ifall flygplan inte passar så är såklart attackhelikopter ett bra alternativ.

- - -

När det kommer till så här många spelare så går det ju inte riktigt att ha alla i en klump på banan. Jag tror att ett uppdrag där flera grupper arbetar en bit ifrån varandra, men nog nära för att vid händelse mötas, skulle fungera bra.
Jag tror även på ett uppdrag där den ena gruppens mål hjälper en annan grupp med sitt lite svårare uppdrag när det är utfört.
Exempel: En mindre grupp slår ut en stridsvagn vid punkt B, så när en större grupp försöker inta punkt A så kommer inte den stridsvagnen och stör.

Logistik ska även det vara en större del av uppdraget, men inte så stort att man kör i en konvoy i en timma. En 5-minuters färdsträcka i fordon mellan olika delmål skulle väl vara mysigt dock.

Globalt uppdrag. Använd stor del av banan.

Respawn, ja? nej? När man är såhär många så har man råd att tappa folk. Det blir mer spännande att inte respawna heller, tycker jag. Dör man så är det though luck.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Jag skulle älska ett OP med Stridsfordon 90 och STRV 122. Gärna på Altis med en god blandning av strid i och utanför bebyggelse.

Och snälla, ha med respawn. Spel ska vara roligt, inte super frustrerande och straffande. Detta gäller särskilt i ARMA då med kan dö av en mängd orsaker som spelaren har lite eller noll kontroll över.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Jag ger gärna support som ett AC-130U Specter. Cool
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
1. Det ska fungera ;-)
2. Det ska vara våldsamt
3. Se 2
4. Se 3
5. Se 4
6. Finns ingen 6.

7. Det Echo skrev typ.
Dvs använd alla vapenslagen och se till så att alla vapenslagen kan användas på ett vettigt sätt.
Är man pilot så ska man kunna köra "servicemomentet" utan större problem. Samma sak för alla egentligen.
Logistik-delen ska finnas med gärna att man måste transportera "döda" för att dem ska kunna väckas upp osv.
Respawn är nästan ett krav då Arma med 60-70 spelare kommer att kajka ur på något vis.
Försök hålla det hyfsat vanilla (brukar fungera bäst då)
"Lösa mål" alltså att det ska inte vara en utstakad linje som säger åk hit gör det skjut den utan mer 4-5 uppgifter som man kan lösa i valfri ordning.
Om vi ska vara 60-70 pers så ha lite olika mål som de olika grupperna ska anfalla annars kommer det bli ett totalt clusterfuck Cool
Jag ser gärna CAS,stridsvangar och stridsfordon. Beroende på nationalitet på de vi ska ha joint op:et med kan man köra tex: sfp+rhs på valfrikarta. Gärna att de olika faktionerna arbetar ensamma för att sen arbeta tillsammans. Och en ledning som är multinationell. Och inte bara från anrop eller från den andra nationen/clanen
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Klusterfuck, Arma knas och sånt där inser jag. så vi kan hoppa den biten. Arma är som Arma är. nu är det brainstorming som gäller.

låt oss hålla till konkreta saker nu.
respawn känns aktuellt då det finns alltid någon jävel som gillar att fingra på handgranater Sad
gärna något combined arms, när man är många så kan man ju sluka upp lite folk på saker som vi kanske kör automatiskt annars osv.
gärna något då vi får verka tsm med de andra, för annars blir det ju flera separata ops i ett större op och då kan vi lika gärna vara själva Smile


otydligt but still Pfft
Skulle kunna spela som mekaniserat infanteri, en grupp som infanteriet ett annat som fordonen (eller grupperna delade mellan dem). Ofta hör jag att i joint ops känns det inte som man spelar med andra för att man splittrar grupperna till olika objectives.

Jag skulle personligen också recommendera att vi kör så vanilla som möjligt, mycket större chans att allt fungerar. Vanilla gubbarna är inte så dåliga, inte AAF i alla fall.
Redigerat av IISwede den 2015-07-21 11:36
Håll nere mängden addons, det blir bara struligt. Mer än ACRE/TFAR, RHS och någon ö känns mest som om man vaskar addons om det verkligen inte är något specifikt man ska ha som är ABSOLUT nödvändigt.
- ACRE
- ACE3
- CBA
- Kanske AIA.

Det är dom moddarna som bör användas, kan väl köpa SAM/SFP och RHS bara för att men att lägga till x antal moddar som innehåller ett extra fordon eller en coolare laserpek känns omotiverat. Wow:et i Joint Op ligger ju i antalet som deltar och inte i balla feta fordon.

Headless-Client och inspawning av FI med typ UPSMON, eventuellt 1-4 Zeus för att stödja upp allting.

Uppdragsmässigt så är det ju som folk skrivit innan, man vill spela med varandra så man känner av att det är mycket folk. Om det löses genom att man gemensamt slår mot objektiv eller att man har en gemensam utgångspunkt är väl upp till uppdragsmakaren.

Top of my head, ska försöka valla in Kalle så får han lämna lite idéer.
Missade ACE3, nu skäms jag Frown. Låter kanon, ju mindre addons desto bättre. Förhoppningsvis kan även servern kräma ur sig lite mer med ordentligt Headless stöd så det vore väldigt bra. Dedikerade Zeus är nog väldigt bra att ha, avsaknaden på admins under Rolling Thunder märktes...
Nu säger jag igen här grabbar, Jag vill inte höra om moddar och annat. Coola ideér och mera "jag vill se mera tank ops!" eller "jag vill vara attackdykare".
Inser att jag kanske borde varit tydligare med det här innan, so sorry i förväg!

Kan vi inte hålla oss till det tar jag ner tråden och så blir det ingen input utan über diktatur från min sida.
Redigerat av Tordin den 2015-07-21 16:08
Med tanke på problemen under tidigare operationer med LCAC och andra konstiga addon skulle jag nog säga att feedbacken är befogad. Sen får du själv välja om du vill lyssna på oss bittra gamla gamla OFP-spelare eller ej Smile
Takistan: Sensommaren 2018 Det svenska kompaniet Rudolf Johan på flygbasen nordväst om Rasman är påväg att dra sig ur Takistan alla förberedelser är klara. Den svenska regeringen tror att Takistan är redo att på egenhand fortsätta utveckla den nya Demokratin och bedriva ett klokt presidentval. När den lokala krigsherren Aman bestämmer sig för att bedriva etniskutrensning på befolkningen i området tvingas de svenska trupperna att lösa situationen. Aman har stöd utav den avsatta regeringens militärstyrkor. Alltså Ex-Soldater. De har tillsammans skapat "CSAT" De svenska plutonerna Adam Rudolf och Bertil Rudolf får i uppgift att tillsammans ta tillbaka de byar/Städer Aman och CSAT tagit kontroll över, och för att tillslut förhoppningsvis slå ut Aman och CSAT ur Takistan.

Lednings Idé:
En plutonchef från vardera clan/community
en Kompanistab bestående utav en blandning från båda Clanerna/Community's


Mods:
TFAR
ACE3
CBA
SFP/SAM (Går säkert att spela med båda)
TEC_CSAT (för att göra CSAT mindre utomjordiska)

Nått sånt kanske?
Redigerat av Soodis den 2015-07-21 20:57
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Lite lätt OT men: QJ beats RJ any day Wink

I övrigt tycker jag Soodis idé kan vara kul. Har ingen åsikt om TEC_CSAT men annars så är ju RHS så pass stabilt att det funkar som OPFOR.
Redigerat av nibbles den 2015-07-21 20:43
Valde RJ eftersom någon sa

Citera

IISwede skrev:

Skulle kunna spela som mekaniserat infanteri


Och då RJ är mekskytte så passade det bra Wink sen är det kul att höra att du gillar idén nibbles Smile skriver gärna stotys åt folket då det nästan är roligare än att bygga själva OP:et Pfft
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
RJ är ett hemvärnskompani och inte något mekskytte Wink