Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Duala Patrols
Diskussions tråd för Duala Patrols
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Order inför kvällens aktivitet:

ORIENTERING:
Republiken Duala 2016.

Landet befinner sig på randen till inbördeskrig. på ena sidan har vi en väststödd regim och på den andra insurgenter med anknytning till muslimska terrorgrupper. NATO har fått i uppdrag utav FN att bistå med Matriel och Manskap. Operationen är NATO ledd, men Sverige bistår med ett kompani Mekaniserat Infanteri med tillhörande Trosskompani från P4 respektive TrängR. Sverige's uppdrag i det hela kommer att vara "Social patrols" samt logistik och spaningshjälp åt de närvarande NATO styrkorna. De Svenska styrkorna befinner sig på FOB Oden därifrån kommer all Svensk Verksamhet skötas .

Den Väststödda Regimen styrs utav Abayomi Abeeku, en man vars intresse för att få Duala att likna Väststaterna har rört upp konflikter i landet vid flera tillfällen, men som lika snabbt har tystats vilket i sin tur har lett till att insurgenterna har letat sig till vissa muslimska terrorgrupper och fått stöd ifrån dem för att störta Regimen och ta över makten i landet. Vem som styr insurgenterna är vid denna tidpunkt okänd.

Fi bedöms bestå utav mekaniserat infanteri till insurgenter till fots av utbildning utav lägre karaktär.

UPPGIFT:
Pluton har till uppgift att genomföra socialpatrull i flertalet byar, enligt följande Casinda, Engor, Molisana för att därefter återstråla vid FOB ODEN.

Inledningsvis kommer vi framrycka Stridstriangel, för att därefter gå upp på stridsled samt göra avsittning i samband med bebyggelse för att slutligen återigen göra uppsittning och fortsätta framryckning mot nästa by.

GENOMFÖRANDE:
EA samt FA framrycker i tät inom ram för Stridstriangel, därefter kommer AR och slutligen GA tar kön.

I sb med bebyggelse, EA och FA genomför växelvis avsittning i gemensam regi, GA beredduppgift inta understödsposition efter plutC order.

vid kontakt under framryckning uppsuttet Gäller följande: 1.vagn rök, bakåt, 2 vagn breddar utåt, 3. vagn beredd genomföra omfattning.

UTHÅLLIGHET:
TOLO återfinns på FOB ODEN. (AKA Insha'Allah, alternativt Zeus)

LEDNING:
AR leder ifrån ledningsvagn alternativt avsuttet. ( AR1: Runnan)
skytte grupp grupperas in under vagnschef.

Callsign: gruppnamn
Separeras vagn med inf tydliggörs detta genom callsign ex: EA inf alternativt EA Vagn..

Plutnät: 82, reserv 92

AR: 35 reserv 46
EA: 40 reserv 41
FA: 45 reserv 46
GA: 50 reserv 51

Slut.

Frågor tas i samband med ordergivning in-game.

.
Brukar inte fordonen ha 10 efter namnet? Dvs EA 10 eller något. Nåja, hur som blir det trevligt att sitta och slappa längst bak och inte behöva ta något ansvar för en gångs skull. Cool

Citera

Tomten skrev:

Brukar inte fordonen ha 10 efter namnet? Dvs EA 10 eller något. Nåja, hur som blir det trevligt att sitta och slappa längst bak och inte behöva ta något ansvar för en gångs skull. Cool


Nej det gäller inte på grupp nivå Tomten och dessutom bara när det handlar om vissa förstärknings enheter som tilldelats förbandet
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Så har vi alltid kört på anrop... PÅ MIN TID!!
Jag skulle gärna vilja höra några ord från er som åkte som uppsuttet använde ni den nya funktionen och öppnade luckorna bak?
Jag gled runt lite med fire-from-vehicle positionen med luckorna öppna. Fungerade riktigt bra faktiskt!
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Jag använde det ganska mycket. Fick faktiskt till och med chansen att verka mot en skytt i terrängen därifrån. Det var riktigt kul och värdefullt, men ett önskemål vore att låta skyttarna vrida sig runt mer och göra så att man håller undan vapnet när man inte kan verka i stället för att låsa skytten till en sektor, så som det funkar på till exempel vanilla-littlebirden.
AAR Filip Adam Vagnchef

Lite stelt framförande av vagnarna i början, kändes som om vi fick mer ordning på det när vi närmade oss Upk 2.
Behöver nog övas mer på framförande av vagnar, speciellt mekaniserat.
Formation och rörelse av inf börjar vi få hyfsad pli på, värre med vagnar.

Vid Upk 2 hamnade vårt avsuttna infanteri under tung beskjutning från flygbasen.
FA Vagn försökte identifiera och bekämpa fi som besköt övrig FA.
FA fick rätt fullt upp med att koordinera eld från både avsuttet och vagn mot fienderna.
Mitt i allt gick dessutom FA Grpchf ner vilket inte gjorde det hela bättre.
Information om fientlig eldgivning verkar inte ha gått vidare från FA grupp till övriga.
Jag som VC över FA vagn borde sett till att rapportera in fienderna bättre när/medan FA grpchf var nere.

Vid / efter överkörningen av bron vart det ganska bra med kaos.
Blandade order om framryckning resulterade i att FA inf tog framskjuten spaningsposition avsuttet.
Både EA och FA vagn började röra sig uppåt från bron när vi fick order om att gruppera om bakom AR vagn.
EA vagnen kvarblev uppe på kullen medan FA rörde sig ner bakom AR.
Order om följe av AR blev helt knas när EA körde åt andra hållet så FA gjorde sitt bästa med att följa efter.
Vid uppsamlingen @ Upk 16 rapporterade FA upplockning av avsuttna inf men innan vi blev klara stack AR och EA iväg mot flygplatsen.
FA försökte därefter febrilt komma ikapp EA och AR med hyfsad framgång.

FA bröt igenom nordvästra ändan av flygplatsen genom att forcera staketet och därefter göra inbryt med avsuttet inf.
Mål markerades med rök av inf som därefter bekämpades med kanon.
FA fick därefter order om att dra sig ur och omgruppera för spaning vid UndPos 2.
Efter att EA och AR bedömt flygplatsen säkrad påbörjades förflyttning tillbaka till FOB.

Musik spelades med full volym och bredställ med vagnen fullbordades vid uppställning i FOB.

Frågor på det? Smile

Trevligt detalj med civila fordon, mötte ett par när vi brummade runt med vår Strf90. Verkade ha blivit lite cluster fuck på bron men AIn brukar inte vara någon höjdare på broar så kanske inte helt oväntat.
jag kan tillägga att jag upplevde det som FA var helt ensamma vid första målet när resten av plutonen var och sköt ut BTR:er och staden så mitt fokus var att leda FA vagnen för att få understöds eld.

Det var väldigt svårt att koordinera med vagnen..
TLDR från Bandspelaren:
Jag hörde inte ett skvatt med musiken på.
Dragit slutsatsen att jag kan dra ner volymen en bit utan problem, efter att ha kollat på Dahlgrens och Granq's streamVODs idag.

All in all så hade Filip Adam roligast!