Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
Stefans OP skapar problem.
|
|
Publicerat 2016-02-22 19:06
|
|
Första problemet jag behöver hjälp med ar att jag vill använda en dator som vid aktivering levererar intel till alla i gruppen. | |
|
|
Publicerat 2016-02-22 20:03
|
|
Jag har kört med https://forums.bi...t-release/ för att hantera tasks och tycker den har fungerat riktigt bra. Men du kanske tänker på separata intels?
|
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 17:15
|
|
Nu behöver jag ha hjälp med en end trigger när man har sprängt 3 st heli? | |
|
|
Publicerat 2016-02-26 18:02
|
|
Så vitt jag vet så ska du namnge helikoptrarna typ hel 1, hel 2 osv och sen i triggern skriva !alive hel 1 sen skapa en ny trigger och göra samma sak. Är inte helt säker att det är så det funkar så kanske ska kolla med dom mer erfarna OP skaparna ![]() illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 18:11
|
|
Det finns flera sätt att göra på. Mest 1337 är att göra som Soodis försökte beskriva. Namnge helikåpetrarna tex hel1, hel2, hel3. Skapa en Trigger Type ska vara END1 (eller 2 eller 3) I condition skriver du !(alive hel1) and !(alive hel2) and !(alive hel3) |
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 18:48
|
|
WOHO! JAG HADE RÄTT!!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 19:45
|
|
YES jag fick det att funka. Tack så mycket. | |
|
|
Publicerat 2016-02-27 14:47
|
|
Vart och hur skapar men en brife? | |
|
|
Publicerat 2016-02-27 16:23
|
|
http://lmgtfy.com...3+briefing | |
|
|
Publicerat 2016-02-27 17:10
|
|
Tack @nibbles fick det att funka. | |
|
|
Publicerat 2016-02-28 15:20
|
|
Om man vill ha ett snyggt slut istället för det plötsliga slutet man får med end-kommandot så kan man göra följande: i description.ext så gör man en sånhär kodsnutt: Kod Källa class CfgDebriefing Sen när uppdraget ska sluta så använder du: "variabel1" call BIS_fnc_endMission; YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2016-03-06 10:31
|
|
Letar efter en rib-båt eller en större obeväpnad patrullbåt. | |
|
|
Publicerat 2016-03-06 11:39
|
|
Finns en Gruppbåt i SFP
|
|
|
|
Publicerat 2016-03-06 14:37
|
|
Testa den men den var ju livsfarlig | |
|
|
Publicerat 2016-03-20 09:07
|
|
När man har skapat ett MP op med hjälp av 3den_enhanced måste man då ha med den på moddlistan och köra den på servern?? | |
|
|
Publicerat 2016-03-20 09:32
|
|
Enligt skaparen ska du inte behöva göra det, har dock inte testat. Jag tar och gör det nu. edit: 3den enhanced behövs ej på servern eller på clienter. Redigerat av IISwede den 2016-03-20 09:41 |
|
|
|
Publicerat 2016-03-20 11:45
|
|
Ok då vet jag | |
|
|
Publicerat 2016-03-28 18:08
|
|
Jag undrar om man kan synka en trigger så att den visar en marker på kartan som inte fanns tidigare? | |
|
|
Publicerat 2016-03-28 18:25
|
|
Kolla lite på https://community.bistudio.com/wiki/s...arkerAlpha Sätt markern osynlig i början av uppdraget, och vid aktivering av triggern gör du den synlig. | |
|
|
Publicerat 2016-03-28 18:28
|
|
Riktigt knasigt att de inte har bättre stöd för conditional markers, groupa/synka med en trigger vore ju logiskt ![]() |
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |