Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Finnkampen: Aegean Crisis 2
Efter ett en demokratisk omröstning så har jag fått ansvaret för att styra och fördela får del av Finnkampen.

Så här ser rostern ut just nu
puu.sh/nkTBY/0c1cb0c344.png
puu.sh/nkTAy/d4e5ebc9c7.png
puu.sh/nkTCY/40c2b1e5dc.png
puu.sh/nm6hk/1c8b06cab4.png

Har ni frågor eller funderingar så har ni kontakta mig innan fredag.

Edit. Rostern uppdaterad - Nu har skums kloner tagits bort ^^
Edit2. Crocodeel fått en plats.
Redigerat av Bestefar den 2016-02-26 15:01
Skums står både i foxtrot bravo och india bravo Wink
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Och i Echo Bravo Smile Jag kan ta han i Foxtrot Bravo då det var jag som lurade med han på det här Smile
Skums har i hemlighet ingått i ett klon program utformat av mig. Men nu när det är upptäckt så måste programmet likvideras ^^
Rostern uppdaterad.
Redigerat av Bestefar den 2016-02-25 14:51
Anmäler mig frivillig för Stf PlutC-platsen
Jag tror den platsen är upptagen för A3K.
Tanken är att det ska vara lättare för oss att kommunicera mellan de olika grupperna. Men skulle det förändras så kan vi se över den platsen.
Vi kommer alltså vara sammansatt pluton? Är det dom som blir Golf Bravo?
Upplägget är så att vi är två plutoner. SSG i ena och vi med A3K i den andra
Så Golf och Hotel är tilldelade A3K.
Smutt! Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Förbered er på att TFAR kommer användas på söndag.
Kommer det förekomma Stridsvagnar i PVP:t? för om jag minns rätt så är "Sierra" eller som på svenska "Sigurd" ett stridsvagnskompani... inget jävla Mekskytte eller Skyttekompani... SSG som inte kan anropssignaler eller vad?

För att Förklara: i.imgur.com/HkS9g6t.jpg
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Soodis Sierra/Sigurd säger att de är de 3 manöver kompaniet på bataljonen. Sen om de är skytte/mek/pansar/jägare eller vad som helst framgår inte.

Sen är de värt att notera att om fars gubben din delar med sig av organisatoriska minnen från P18 så kan dom ibland vara väldigt gotlands unika lösningar, då P18 inte alltid fick eller kunde följa samma organisatoriska mallar som fastlands förbanden. Samt att de fanns skillnader mellan utbildningsförband och krigsförband.
Iofs 3 år gammal.

https://d26e50de0.../61-62.pdf
Det stämmer bra Grip! Jag hoppas farsan har några organisationiska minnen kvar då han var Stridsledare i bataljonsstaben Wink Men i mina ögon så är och kommer alltid Sierra vara ett stridsvagbskompani.
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"

Citera

ZluskeN skrev:

Anmäler mig frivillig för Stf PlutC-platsen


Tja, vi har rätt dåligt med gubbar i a3k inför just detta event, så för vår del får ni gärna stå för även stf PlutC om intresse finns.
Callsigns hit o dit, på schlätta byter man och härjar fritt mellan namn. Sigurd har varit både psk och strv. Misstänker att det beror på att man vill förvilla sig själva om hur många förband man har till hands. Vi blev tex en pbat från att vara en mekbat. Det blev helt plötsligt 2 strv och 2 pskkomp per bat! Låter bra men... I verkligheten försvann ett mekskyttekomp och man trolla fram ett kompani som bara finns på pappret samt att man minska antalet vagnar per plut samt antalet manöverplut. Smoke and mirrors! Allt för att prioraderna skall räcka för dig soodis! Så du kan lägga minspärrar på varenda rauk!!! Grin
Pretty disabled, Regards.
Pff alla Raukar är redan minerade med tryckplattor som utlösare Wink
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Desynkade från servern nu, men var kul fram tills dess.
Det var kul trots att jag kraschade i början av båda matcherna och fick springa en bra bit för att hitta gruppen.
Första scenariot fick jag iaf ihjäl två finnar innan jag sprang ut från en dörr utan att kolla efter och kom rakt i famnen på en hel grupp.
Andra scenariot sög jag apa och hjälpte glatt till att skjuta ihjäl två (2) pers som jag trodde var fiender men som när jag kollade på reprisen var anropare. jag skyller på att de hade typiskt finskt utseende